בנט: "אם נתחסן באלול, נוכל לשמוע שופר יחד בתשרי"

    אבי רבינא No Comments on בנט: "אם נתחסן באלול, נוכל לשמוע שופר יחד בתשרי"

    בהתייחסות להסלמה בצפון ולהפרחת בלוני התבערה בדרום, אמר בנט כי "מדינת ישראל לא תקבל ירי לשטחה מכל ארגון שהוא" | "מדינות רבות בעולם הולכות בעקבות ישראל ופועלות לחסן במנה שלישית את האוכלוסייה המבוגרת"

    צילום: צילום מסך מוידאו
    21:21
    18.05.24
    איתי גדסי No Comments on עם דד ליין: גנץ הציב לנתניהו תנאים להישארותו בממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    וידאו: עומר מירון, לע"מ סאונד: ניר שרף, לע"מ

    ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (ראשון) בהתייחסות להסלמה בצפון ולהפרחת בלוני התבערה בדרום, כי "מדינת ישראל לא תקבל ירי לשטחה מכל ארגון שהוא".

    באשר להתפשטות נגיף הדלתא ופרויקט מתן מנת החיסון השלישית אמר כי "מדינות רבות בעולם הולכות בעקבות ישראל ופועלות לחסן במנה שלישית את האוכלוסייה המבוגרת".

    "במהלך סוף השבוע צה"ל תקף יעדי חמאס בעזה בתגובה לבלוני התבערה. אני מקווה שבחמאס יבינו את הרמז וישתלטו על מפריחי הבלונים למיניהם. אותנו לא מעניין אם הם סוררים, או משועממים, או כל שאר התירוצים. האחריות היא על חמאס", אמר בנט.

    "בגזרה הלבנונית יש התעוררות חשובה מאוד של אזרחים רבים במדינה כנגד חיזבאללה והמעורבות האיראנית במדינה. בתוך המשבר הכלכלי והפוליטי החמור שם, איראן וחיזבאללה מסבכים את אזרחי לבנון גם בחזית מול ישראל. מדינת לבנון וצבא לבנון צריכים לקחת אחריות על מה שקורה בחצר האחורית שלהם", הוסיף ראש הממשלה. "גם במקרה הזה, פחות חשוב לנו אם זה ארגון פלסטיני שירה או סוררים או עצמאיים. מדינת ישראל לא תקבל ירי לשטחה".

    עוד אמר בנט: "שמחתי לראות שארצות הברית, דרך סנטקום, הוציאה דו"ח שמפרט את הממצאים שקושרים את איראן בצורה חד משמעית לתקיפת הספינה Mercer Street ב-29 ביולי. כפי שאמרתי כאן לפני שבוע: איראן היא שביצעה את פעולת הטרור הימי, והיא עדיין מנסה לברוח מזה בפחדנות".

    "אני מברך גם על הודעת מדינות ה-G7 שגינו את התקיפה והפנו אצבע מאשימה כלפי איראן. כעת המבחן עובר למעשים, ולא רק הצהרות".

    ביחס להשבעת הנשיא האיראני החדש, אמר ראש הממשלה: "באיראן הושבע לפני מספר ימים נשיא חדש, ראיסי – "התליין מטהראן", שהוא אדם אכזרי וקיצוני אפילו במונחי המשטר איראני. אנחנו רואים עליה בתוקפנות האיראנית בכל נקודה במזרח התיכון – ביבשה, באוויר ובים. הלוא איראן הפילה מטוס אזרחי, ותקפה ספינה אזרחית, תוך הרג אזרחים ממגוון מדינות ברחבי העולם. המשטר האיראני מפעיל טרור על נתיבי התחבורה הבינלאומיים".

    לדבריו "איראן מהווה סכנה ברורה ליציבות האזור ולשלום העולם, ואסור שהעולם ישלים עם זה. האיראנים צריכים להבין שאי אפשר להמשיך להשתולל בלי לשאת במחיר".

    בנט בירך את בני הישיבות לרגל תחילת ה'זמן': "אנחנו היום בתחילתו של חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות. בחורי הישיבות מתחילים את זמן אלול, וכולנו נאחל להם זמן טוב ובריא. בתקופה הזו של השנה יש לכולנו הזדמנות לקיים את התפילה "אבינו מלכנו, מנע מגיפה מנחלתך" – ולצאת להתחסן".

    צילום: צילום מסך מוידאו

    ביחס לנושא הקורונה, אמר ראש הממשלה: "מגפת הדלתא משתוללת ברחבי העולם. בארה"ב למשל, יש עליה של 1,000% בחודש האחרון. לכן, קיבלנו החלטה שאזרחי ישראל יהיו הראשונים בעולם לקבל את החיסון השלישי המשלים. יש לנו אינדיקציות שהחיסון יעיל במניעת תחלואה קשה. זו אמירה מאוד משמעותית – החיסון הוא בטוח ויעיל. כעת, מדינות אחרות בעולם הולכות בעקבותינו – גרמניה, בריטניה וארצות הברית נעות גם הן לעבר מתן החיסון המשלים".

    "בשבוע שחלף התחסנו 420,000 ישראלים מעל גיל 60, זה למעלה משליש מסך קהל היעד, ואני שמח לבשר שבמהלך היום אנחנו נעבור את חצי מיליון המתחסנים. זה הישג אדיר, אבל צריך להגביר עוד יותר את הקצב".

    "אנחנו חייבים לחלוף על פני המגפה, לנצח במרוץ בין מאמץ ההתחסנות לבין קצב המגפה. לכן, אני מבקש מכאן מכל בני ה-60 ומעלה שעוד לא התחסנו: גשו להתחסן כבר היום. תקבעו תור או אפילו תגיעו ישר למרפאות. דיברתי בדרך לכאן עם מנכ"ל "כללית", והוא אמר שאפשר לבוא ישר למרפאות אפילו בלי תור כדי להתחסן".

    "והנקודה החשובה לאותם בני 60 ומעלה – הטווח הזה, מעכשיו ועד שהתחסנתם, פלוס חמישה ימים אחר כך, הוא זמן מאוד מסוכן. אתם בסכנה. לכן, עד שלא התחסנתם וחלפו חמישה ימים – פשוט אל תגיעו למקומות הומי אדם, תשמרו על עצמכם בצורה מיוחדת. אחרי שתתחסנו, תוכלו שוב לצאת, כמובן עם מסכות, אבל חבל להיפגע, וחלילה למות, רק בגלל חוסר זהירות בימים הקרובים".

    "במיוחד אני מבקש מצעירי ישראל שעוד לא התחסנו – פגשתי אתכם בשבוע שעבר, צאו להתחסן עוד היום. לא לכל אדם יש הזדמנות להציל חיי אדם. כל אחד מצעירי ישראל – אם אתם יוצאים ומתחסנים, אתם גם שומרים על עצמכם וגם מצילים חיי אדם. לכו לעשות את זה, כולם כבר יודעים שהחיסונים האלה הם בטוחים. כל מי שבן 12 ומעלה, שייצא להתחסן וכך גם יבטיח לעצמו שנת לימודים חלקה".

    "כל ישראל ערבים זה לזה, זו המשמעות של ערבות הדדית. לא להיות אנוכי ולחמוק, אלא ללכת ולעשות את זה. אם נתחסן באלול, נוכל לשמוע שופר ביחד בתשרי".

    "נקודה אחרונה: אנחנו מקימים היום בישיבת הממשלה קבינט חברתי-כלכלי בראשות ידידי, שר האוצר אביגדור ליברמן. מטרת הקבינט היא ליישם את הצעדים הנרחבים שלנו להורדת יוקר המחיה בישראל, כגון הוזלה של מוצרי חשמל, ריהוט, מוצרי ילדים, עגלות תינוקות, תמרוקים, כל זאת באמצעות רפורמת התקינה והייבוא. בנוסף, הוזלה במחירי הדירות ועוד. את מחירי המזון אנחנו נוזיל באמצעות ביטול מונופול הכשרות ופתיחת השוק לתחרות. נגדיל את היצע הדירות באמצעות חוק הוותמ"לים שהשרה שקד העבירה בשבוע שעבר, שבעזרתו אפשר לייצר תחרות לוועדות המחוזיות ולייעל אותן. אנחנו משקיעים השקעה עצומה בתחבורה ציבורית בהובלת שרת התחבורה. אלה נושאי ליבה של הממשלה שלנו. יש בפנינו עבודה רבה, אנחנו נעשה את זה ביחד".



    0 תגובות